Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

tisdag 13 juli 2010

Så sitter jag här igen…

Underbart jag är nere i paradiset efter en jobbig helg på jobbet. Måste säga att själva jobbet har varit omväxlande för en gångs skull men.. Det jobbiga har legat i att andas och sova och finnas…  Jag har lovat mig själv att inte klaga på värmen. I år trivs jag till och med i värmen… men.. jag vill gärna ha lite svalare än 33 grader när jag vaknar… Och det inomhus… Ja just det.. 33 ute och 33 inne.. Tur att man har en fläkt som svalkar en.. Jag har faktiskt känt mig ganska fräsch och sval när jag vaknat.. men sedan har det blivit ändring på det…

Nu är jag i alla fall tillbaka.. Här är det svalt och gott..  I alla fall i kväll.. I dag har det varit regn och svalare väder, men jag hade tur det regnade bara när jag åkte ner.. Inte en droppe sedan dess.. Får se vad som händer senare i veckan..

Tänkte stanna vid Ullared på vägen ner.. Men jag körde förbi.. När det är kö.. Och lång sådan vid halv fyra är det inte lönt att gå in.. Jag väntar nog på en solig dag i gen..

Nu ska jag snart uppsöka sängen.. har suttit här i förtältet och tittat på Mord i Midsommer och stickat ett par varv.. Men nu ska jag kolla in mina blogg vänner och sedan hälsar nog John Blund på en stund…

Killevippen!!!!

1 kommentar:

  1. Ja, vem önskar inte lite svalare temperatur - och lite regn!Men vi får väl ändå glädjas över att vi har en riktig sommar.Jag missade Morden i Midsomer igår - var på operakonsert i Borgholms slottsruin - med diverse cirkuskonster som krydda på det hela.Häftigt!
    men i kväll är det "Miss Marple"...
    Ha det gott.
    Maria

    SvaraRadera