Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

måndag 9 augusti 2010

Ännu en dag i paradiset...

Nu väntar jag bara på att solen ska titta fram.. Började i går må riktigt dåligt.. Hade så ont i kroppen att jag knappt kunde röra mig... I natt har jag sovit oroligt och inte riktigt vetat vart jag ska vända mig... Frossa och riktiga febertoppar tror jag i alla fall. Lite bättre mår jag i dag... Och nu efter två alvedon och en kopp te känner jag mig nästan som en människa igen. Men det blir nog ändå en tur till i sängen innan allt är som vanligt... Hoppas att det går över snabbt.

Funderar på om jag ska sticka färdigt min sjal i kväll. Hoppas jag hinner en bit i alla fall.. Har bara 8 hexagoner kvar. Sedan ska jag börja på något nytt. Pineapple spider doiley.. I svart. Oj så jag längtar efter att börja på denna...  Hittade mönstret via Ravelry. En riktig toppen sida för er som inte har besökt den.. Man hittar det mesta där... Bara sök på något och skriv FREE efter så får man upp gratis mönster. Genom denna sida har jag även fått en massa bra länkar till andra sidor. Vägarna är outgrundliga.. Om ni går in på Ravelry och blir medlemmar kan ni bli vän med mig genom att söka på medlemmen LizzyElisabeth. Alltid kul att träffa nya människor.

Jag är inne i en riktigt jobbig period i mitt liv. Är nybliven singel och har precis börjat acceptera det. Vilket betyder att detta inte var mitt val. Tror just nu att i slutändan kanske detta är det bästa som hänt mig, även om det inte är något jag tänkt på tidigare. Jag har lite svårt att släppa vårt 16 åriga liv tillsammans. Men jag blir så illa tvungen. Nu hoppas jag bara på att huset blir sålt så snabbt som möjligt och att jag kan börja mitt nya liv med ett eget hem. Har som mål att göra det så bra för mig och barnen som möjligt är...

Killevippen!!!

4 kommentarer:

  1. Så gott att du mår lite bättre idag. Inte kul å vara sjuk på semestern.
    Gillar duken!! Ha det så gott så hörs vi.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin duk! Jag har bara varit inne på Ravelry litegrann, men det får nog bli fler besök.
    Hoppas att du kryar på dig och att du kan gå in i din nya framtid med tillförsikt!
    Varma tankar från
    Maria

    SvaraRadera
  3. Härligt o läsa det som du skriver nu. Tänka på lite annat. Bevisar att du börjar komma igång igen... Lite ialla fall :)) Även att det e jobbigt.

    Är det den svarta duken du pratade om när vi var i Jönköping. Den kommer bli döläcker..
    Ha det bra o sköt om er nere i vagnen..

    Kram kram så hörs vi ;))
    Lena

    SvaraRadera
  4. Den duken är bara sååååå snygg. Jag funderar på att virka den i lin. Kan också bli snyggt.
    Bra att du börjar se framåt,det är det enda som hjälper. Vi finns här för att hjälpa dig med stegen, det vet du.
    // Kramizar

    SvaraRadera