Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

torsdag 18 november 2010

Då var det dax...

I morgon 12.30 har jag fått operationstid. Det blir en lång fasta. Utan mat klarar jag mig men att inte få dricka det är inte lika lätt... Så i morgon ska jag verkligen njuta av min kopp med morgonte.

Nu är ju inte operation av karpaltunneln en komplicerad operation. Jag ska ju inte sövas och så, men jag är ändå lite nervös. Bara att vänta på att det ska vara över. Att veta hur det gått.. Det är lite jobbigt. Hoppas bara att den blir gjord på utsatt tid så att jag slipper sitta och vänta.

Karpaltunnelsyndrom som det kallas, har ju gett mig lite problem en tid.. Men nu när det är konstaterat och operationen planerad då helt plötsligt har jag inte lika ont av det. Visserligen kan det bero på att jag inte gjort det som påverkat mig i samma grad längre. Men hu vad hemskt det är att tappa känseln i hela handen, eller när den domnar bort. Sedan har jag ju upptäckt att jag inte har samma styrka i handen längre.

Men hua, jag är ju bara så högerhänt... Jag som känner att jag verkligen behöver båda mina händer. Usch ja inte handarbeta på flera månader, vad ska jag göra istället då???
Jag ska försöka sitta vid datorn litei alla fall. Och sedan gillar jag ju att läsa, men jag kommer att bli tokig av att inte göra någonting nyttigt... Eller??? Det kanske är precis vad jag behöver... Kanske plöja igenom alla de där böckerna som står olästa i bokhyllan... Tja vi får väll se...

Nu ska jag ta ett stort glas mjölk och sedan krypa ner i sängen. Hoppas på att kunna somna bara.

Orkar jag och kan kommer jag att skriva om hur det gick, annars blir det tids nog..

Killevippen!!!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med operationen! Det är väl bra att få det gjort. Förstår din frustration över att inte kunna handarbeta på ett tag. Men jag hoppas att du ska hitta andra meningsfulla saker att ägna dig åt under "konvalesensen".

    SvaraRadera
  2. Lycka till med op. och hoppas att du kommer att bli bra/helt frisk efter den.

    SvaraRadera