Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

torsdag 10 februari 2011

Marika Cobbold Hjörne - Afrodites klinik för motvilliga älskande

Ja visst fanns det poänger i boken, men stundtals förstod jag den inte alls. Stundtals kunde jag inte koncentrera mig på det jag läste utan andra tankar poppade upp i huvudet hela tiden. Jag är visserligen glad att jag läste ut den, men ingen bok jag bara älskade att läsa. Ingen jag läser igen. Eller jo kanske skulle jag läsa den igen, den dagen jag kommit över allt som hände förra året      så att det inte dyker upp i huvudet på varenda sida jag läser. Men läs den det är den värd...

Beskrivning från Adlibris.com:
Kvinnor drömmer, som i alla tider, om den stora dagen. Vi gifter oss och gifter om oss, medan skilsmässostatistiken stiger. Varje brud, varje gång, säger: "Denna gång blir det annorlunda."
Jag känner till det så väl själv. En kväll för fyra år sen satt jag på en restaurang med en advokat som skulle hjälpa mig med uppgifter till en bok. Nyskilda båda två var vi ense om att singellivet var det enda förnuftiga, samt att alla förhållanden var dömda att misslyckas. Fem veckor senare var vi sambos. Afrodites klinik för motvilliga älskande är inte självbiografisk och Rebecca Finch är inte jag, men min egen erfarenhet inspirerade mig till att skriva boken om Rebecca och Afrodite.
På Olympos skrattar Eros åt människans fåfänga.
I London frågar en ung kvinna oroligt den berömda kärleksromanförfattaren Rebecca Finch om äktenskapsråd. Romansdrottningen tänker så det knakar men inga uppmuntrande ord kommer till hands, inga vackra ord om kärlekens makt. Istället hör hon sig själv säga: "Bättre lycka nästa gång." Rebecca säger till medierna att hennes bästsäljande romaner är skräp och lögn, och medan Eros skrattar gott rasar hans mor, kärleksgudinnan Afrodite. Hennes auktoritet är ifrågasatt. De andra gudarna pekar finger och viskar att hon har tappat kontrollen. Nu sviker hennes favorit och lärjunge henne. Hon lovar sig själv och Eros att hon ska visa vem som bestämmer. Tillsammans ska de två kärleksgudarna sammanföra Rebecca med den mest olämplige man de kan finna, skilsmässoadvokat John Sterling. Eros pilar kommer att regna över Rebecca och överväldigad av känslor kommer hon att tvingas erkänna att kärleken ändå övervinner allt. Afrodites och kärlekens auktoritet är återställd, både på Olympos och bland människorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar