Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

onsdag 9 mars 2011

Hört från barn...

Om Gud och döden

Min dotter är 5-år och sa en ganska gullig sak häromdagen. Vi skulle på begravning och jag frågade henne om hon visste vad som händer med dem som är döda.
Jaa, säger hon, själen åker upp i himlen och där sitter gud med solglasögon!
Har han solglasögon ? frågar jag.
Jaa, säger hon självklart, det är ju så ljust där uppe!
Sen säger hon att gud lägger alla själar i en skattkista eftersom de är så dyrbara och inte får tappas bort.
Tänk, vad hon visste mycket som inte jag hade tänkt på.


Julklappsönskan....

Satt igår och mös i soffan med sonen när han plötsligt kommer på vad han önskar sig i julklapp
-Nu vet jag vad jag önskar mig! Jag önskar mig Tomten i julklapp!
-Tomten? Varför önskar du dig Tomten?
-Jo, för då kan jag få vad jag vill när jag vill!! Säger han glädjestrålande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar