Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

söndag 13 mars 2011

Stickat 2008



Äntligen är allt det färdiga monterat... Här ska ni få se...Massor av tossor och fler ska det bli
Tossor i massor men fler ska det bli. Lätta att sticka och värmer fötterna bra på kalla golv...
 Emmas poncho i Crisp från Svarta Fåret.



Emmas poncho stickad i ett nyintaget garn från Svarta fåret som heter Crisp. Ett självrandande bouclegarn. Stickad i 6-8 år så jag behöver inte vara rädd att hon växer ur den för snabbt.
   Mössa och sjal i Eko baby ull.

Nu är både sjalen och mössan färdiga. Eftersom mössan stickades på 3.ans strumpstickor och sjalen på 4.ans rundsticka så blev det en helt annan upplevelse att sticka de båda även om mönstret nästintill var det samma.

Så här ser mönstret ut i närbild

Här är mönstret om man tittar lite närmre.
Visst är det fint?

Tovade mustofflor i Tove 1½-3år 

Mustofflorna är stickade med ett tunt ullgarn som heter Tove. Att sticka dem gick snabbt och dom förtrollades i tvättmaskinen på 60 grader. Att sedan få dit öron och ögon och nos. Det har tagit sin tid...
Två av fyra mössor i Multi Mohair

Jag har inte riktigt tyckt om att sticka i mohair men ger man sig tusan på det så går allt. Fyra mössor blev det till slut av tre nystan Multi Mohair.

Vantar i Raggi

Ja, jag ska då inte frysa om händerna i vinter. Helt otroligt att man av ett nystan kan få ut ett par nästan helt identiska vantar. Trolleri kallar jag det. Raggi är ett kul garn som randar sig själv. Spännande att sticka när man inte vet hur nästa rad ska se ut..

Just nu håller jag på att sticka en halsduk i Raggsocksgarn. Mössan stickade jag på två kvällar. Men halsduken är det tre gånger så mycket garn till så vi får väl se när den är färdig.
Mössa och påbörjad halsduk i Raggsocksgarn från Svarta Fåret.
Nu ska jag försöka sluta dom "blå"
Killevippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar