Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

tisdag 7 februari 2012

Mastocytom????

Detta är sonens diagnos efter besöket på hud i dag... Blir inte klok på detta... Fattar inte hur dom kan sätta en diagnos och sedan säga att sök på internet om du vill veta mer. Och Söka på internet ger en lite mer på benen men inte vad man vill veta. Första försöket gav resultatet att det var en elakartad tumör hos HUNDAR??? Och mig veterligen är min son inte en hund... Sedan letade man vidare och hittade en del som kunde stämma, men nu är det ju så att min son har bara en fläck... Hummm!!! Och sedan står det att det kan vara rent livsfarligt att ge narkos eller bedövning om man har denna diagnos.

Måste söka vidare tror jag. För av bilderna man får upp stämmer inte alls detta in på min son.
Med mer kött på benen kanske man kan förstår vad detta kan innebära.. Men i dag fick jag utskrivet stark kortisonslava och antihistamin att använda vid utbrott. Samt en telefontid om 3 månader för att se om det hjälpt.. Ja ja alltid något, får hoppas att det stämmer... 


Detta är fläcken när den är som aggressivast. Just nu ser och känner man konturerna på den och en liten rosa fläck i mitten. Problemet är att den hela tiden ändrar sig i utseende.. Från ena vecka till den andra...

Är det någon som läser detta och vet mer blir jag väldigt glad om jag kan få veta mera.
Har hittat lite på nätet men vad stämmer???


söker man på nätet ändras namnet automatiskt till matocytos???¨

Killevippen!!!

3 kommentarer:

  1. Hej! Min 2 åriga dotter har mastocytom. Hon har tagit prover på fläcken och vi har fått det bekräftat. Dock liknar inte hennes fläck din sons. Hennes är mer Rosa aktigt, och platt. Typ som ett födelsemärke, 2x1 cm i storlek ungefär. Jag tror att mastocytom är en mild variant av mastocytos, med en fläck ist för flera. Du borde begära att dom ska kolla upp vad det kan vara för fläck, låter helt sjukt att du ska sitta hemma och googla Fram din egen information. Hoppas du får svart snart och att allt blir bra! / Emelie

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag undrar hur går det för din son nu? Det var ett tag sen du skrev om mastocytom, den där flöcke på bilden. Är den borta nu?

    SvaraRadera