Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

måndag 12 november 2012

Enkät - This or that

Photobucket


Hittade detta hos BokrecensionerNu.blogspot.se 

Kände att jag tyckte att det skulle vara kul att jag också svarade på frågorna, skickar detta vidare. Framför allt till Helena Alpskog, men vem som helst får gärna svara på frågorna. Skulle vara intressant att se vad ni andra tycker. Skriv gärna en kommentar på inlägget så att jag kan se vad ni svarar på detta =)

1. Ljudbok eller bok i handen?

Bok i handen, Då man bildar sig en inre bild om hur alla är ser ut och låter. Kan finnas en och annan som är bättre som ljudbok (ex två nötcream och en moviebox) men jag bara älskar att bläddra mig fram och tillbaka i sidorna.

2. Pocket eller inbunden?
Numera helt klart pocket. Mycket lättare att ta med sig en pocket vart man än går, man behöver inte vara så rädd om dem, och att texten är liten stör mig inte ännu... vissa författare och serier vill jag dock fortfarande ha i inbundet.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Påhittat, Vissa verklighetsbaserade böcker, men det kan bli så tungt i hjärtat då man vet att detta har hänt!!!

4. Harry Potter eller Twilight?
Twilight... Bara älskar böckerna, (och filmerna med för den delen) Böcker jag trodde skulle bli så där blev favoriter...

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Vår värld. Punkt slut.

6. Kindle, iPad eller annat?
Annat. Har läst en bok i mobilen. Smidigt då man alltid har den med sig, men föredrar ändå att ha sidor att bläddra i...

7. Låna eller köpa böcker?
Köpa. Inga krav på att dom måste läsas inom en viss tid. Men har börjat uppskatta biblioteket igen. Snacka om att man kan gå där och filosofera och njuta av all dess prakt. (man kan ju faktiskt låna om med) Men nu köper jag ju mest böcker på second hand och 3 böcker för 10 kr, då ska man vara mera än nöjd.

8. Bokhandlar eller online?
Online. Sitter gärna och letar böcker på Adlibris eller Bokus. Men när jag går in i en bokhandel blir det fler inpulsköp. Även på second hand.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Beror lite på . Är det fristående läsning eller måste man läsa dem i en viss ordning. Läser en hel del av samma författare där huvudpersonen är den samma. De går att läsa en och en, men en fördel att läsa i följd om man vill ha mer sammanhang mellan personerna. Om jag hittar en serie man måste läsa i följd börjar jag inte läsa första boken förrän alla böckerna finns i min hand.

10. Tjock bok eller kort bok?
Det är så olika vad böckerna ger en. En tjock bok som bara blir tung att läsa ger en ju ingen njutning. Det vanligaste för mig är 300-400 sidor, lite lagom. Men jag läser ju en hel del pocketromaner typ Harlequin med och då är det perfekt med 160 sidor även om man undrar hur går det sedan...

11. Romans eller action?
Nja, det var svårt.. Romans vill jag säga men läser mest deckare. En skön kriminalroman sätter piff på alla sinnen.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Under filten med en kopp te eller glas vin. Finns det något bättre? Men jag läser ju även på sommaren, och då helst i skuggan en filt.

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad. Eller te om det valet finns...

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Skönt att bilda en egen uppfattning. Recensioner talar ju om vad andra tycker och alla tycker ju inte lika. Så skönt att köpa eller få en bok av en helt "ny" författare och upptäcka en ny favorit =)

Killevippen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar