Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

söndag 23 juni 2019

Stephen King - Under kupolen

Det som slår mig när jag kommit en bit in i boken är hur grym världen kan vara... Hur skrämmande och fruktansvärt en författare kan skriva.. Hur fast man blir i handlingen att man inte kan släppa taget.
Sida upp och sida ner.



Detta skulle ha blivit min semesterläsning tänkte jag.
I morgon går jag på semester.
I Torsdags läste jag ut sista sida efter att ha suttit klistrad i flera dagar.

Språket i boken är kanske inte det bästa många gånger, och då tänker jag inte på författarens sätt att skriva utan elakheterna i folks sätt att uttrycka sig, men det ger sitt för att måla upp atmosfären och personernas karaktärer.

Boken beskriver ödet för många personer som man inte alltid har en chans att hålla isär. Men det har inte så stor betydelse. 

Jag har verkligen sträckläst denna mastodont till bok på nästan 1200 sidor. 
Så nu tar jag tag i nya semesterböcker i stället och hoppas på att nästa bok jag läser får mig lika fast i sitt grepp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar