Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

lördag 15 januari 2011

Vår eller vinter???

Visst känner man att våren är på väg 
när det droppar från istapparna?
Men strax förbyts känslan av vår till vinter,
då stora vita flingor singlar ner från skyn.
 Fortfarande hör man hur det droppar
dripp, dropp.
Men på marken läggs ett nytt vitt täcke.
Ett täcke av snö.
Vackert är det, 
men nu är jag trött på snön.
Man halkar och plumsar.
 Tänk så vackert.
Detta kunde ha varit en ovanligt
stjärnklar himmel.
Men det är snön som dalar.
Stora vita flingor som singlar genom natten.
Även om jag nu är trött på snön
tycker jag att det är så vackert.
All den bruna snön
förbyts
och bli ett vitt täcke som lägger sig över allt.

När jag efter ett par timmar ska ta mig hem, 
ligger ca 15 cm nysnö på bilen.
Fram med borsten. 
Som tur var hade det inte frusit fast i alla fall.
Ut på vägarna. 
Spåren i snön får en att följa vägen antingen man vill eller inte
Kommer man utanför glider man både hit och dit.
Men hem kom jag, helskinnad, men med en massa snö i skorna.
Nu ska det visst börja regna. Usch då.. Då har jag hellre snö...

Killevippen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar