Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

fredag 4 februari 2011

Elizabeth George - Stråk av rött

(Läst November 2009)
Här om dagen läste jag ut Stråk av rött. En riktig tegelstens roman på 700 sidor.. Som alltid fängslas jag av Elizabeth Georges sätt att skriva. Hon beskriver allt så att det blir levande. Dock måste jag säga att när jag la igen boken efter sista sidan tänkte jag "Vad hände?" Helt plötsligt var slutet där och jag hann inte riktigt med.. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta för betyg på boken.. I det stora hela blir det nog bara en trea. Men jag ångrar inte att jag läst den.

"Kommissarie Thomas Lynley har i sorgen efter sin mördade hustru gett sig av på vandring längs Cornwalls klippiga kust. Han har givit sig iväg utan identitetshandlingar och sin polisbricka har han lagt åt sidan. På sin väg uppför de slippriga stigarna råkar han på en kropp som ser ut att ha fallit från en hög klippa ovanför. Detta får Lynleys polisinstinkter att väckas till liv och han tar sig så småningom till en ensligt belägen stuga där han slår larm. För det är ett mord, det ser ut att vara ett simpelt sådant, men som i de riktigt bra och sinnrika mordhistorierna är det inte så enkelt som det vid första anblicken synes vara."
Beskrivning av boken tagen från Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar