Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

fredag 4 februari 2011

Caroline Graham - Döden i förklädnad

(Läste denna Juni 2009)
Döden i förklädnad
"När byborna får höra talas om dödsfallet i Compton Dandos stora hus är få förvånade. Med tanke på att det är ett tillhåll för en grupp New Ageexcentriker ansåg man att det bara var en tidsfråga innan något liv skulle skördas. Myndigheterna kallar det en olycka. Men bara några veckor senare sker ytterligare ett dödsfall, och den här gången råder ingen tvekan - det är ett mord. När kommissarie Barnaby kallas till mordplatsen står det snart klart för honom att det här inte kommer att vara ett enkelt fall. Särskilt som de misstänkta är några av de mest udda existenser han mött..."  bokus.se


Jag har alltid älskat Morden i Midsomer. Kommisarie Barnaby är störtskön.. Detta var dock första boken jag läste... Den var bra.. Mycket bättre än jag först trodde... I början tyckte jag att det var så mycket runtomkring, men när mordutredningen sätter fart kunde jag inte sluta läsa... Fördelen med en bok framför serien är att man dels får så mycket extra bakgrunds fakta och dessutom en heldel vad som händer efter själva intrigens slut... Jag ger boken 4½ stjärna av 5 möjliga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar