Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

måndag 15 augusti 2011

Intressant diskussion...

Haft besök av en god vän i kväll, nämligen Helena... Vi diskuterar faktiskt inte bara trams. I dag kom vi in på USA's ekonomi.. Intressant och där ifrån var det inte långt till ransoneringskort.  Vad kommer vi att sakna om dessa kort kommer igen.. Snacka om att det blir byteshandel. Tobak, alkohol, kaffe, te osv.... Intressant att diskutera var det i alla fall... Tänk att när pappa och mamma föddes fick dom ransoneringskort utställda i sina namn... Det fanns många olika sorters ransoneringar. Det jag nämnt ovan var ju de jag och Helena kom på direkt. Men det var ju även kött, ägg och smör man fick köpa på nåder. Skulle detta kunna bli verklighet igen för oss alla??? Kanske, kanske inte, det återstår att se. Men jag ser fram emot fortsatta intessanta samtal om framtidens vara eller inte vara...


Nu har jag jobbat hela helgen.. Så skönt att vara ledig igen... Nu är jag ledig en vecka sedan är det dax igen men inte ännu...


Hämtade sonen hos hans pappa i dag, vilken goo kväll vi har haft... Det gör faktiskt skillnad att ha ett eller två barn.. Det är så skönt att kunna ägna all tid till bara en person. Adam uppskattar det oxå.. Det sa han innan i alla fall. Jag tror att detta kan bli jättebra... Men Emma behöver oxå ensamtid och det ska vi nog få in det med... Mina underbara barn... Åhh vad jag älskar er....


Killevippen!!!

1 kommentar:

  1. Visst var vi djupa! Herre gud vad det kan snurra i de grå ibland. Hur kommer vi in på allt? Vad var det idag??? Allt från handarbete och 2:a världskriget till pussel och te. :D
    //Kramen på dig.

    SvaraRadera