Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

måndag 30 januari 2012

Feminist ja visst!!!!

Mmmm ja jag vill gärna se mig som feminist, och jag vill ha jämställdhet. Till en viss grad... Jag vill inte kalla mina barn hen, jag skulle gladerligen ha delat på föräldraledigheten om vi inte förlorat så mkt på det (och om Jonas hade klarat av det.. Näää jag njöt av att vara hemma) Jag ville gärna vara hemma hos barnen i tre fyra år men vem hade då betalt mina räkningar... Man ska ju leva med.. Jag tror att man är född in i könet så att säga, visst kan man påverka det men mkt går inte att påverka. Låt dina barn bli de som dom själva vill.
Prinsessa eller Prins..
Underbara är dom ändå.

Har börjat läsa ett par bloggar som får mig att fundera mkt på detta. Sitter och blir så förbannad på en blogg jag läser, ja men sluta läs då tänker väll många, men det är inte på bloggen i sig jag blir irriterad utan att jag inte kan låta bli att läsa alla kommentarer hon får. Jag tycker att hon har en underbar blogg. Hon skriver vad hon tycker och tänker och det tycker jag är underbart. Men jag tycker att man ska få tycka vad man vill utan att få en massa påhopp. Vi är faktiskt alla olika...  Här är hon om ni undrar vem jag tänker på...
Kom med kritik men fundera på vad du verkligen tycker innan du kommenterar. Jag har tusen saker att säga om allt hon skriver men tolkar jag det hon skriver så som HON tänkt och menat med det så håller jag med/förstår jag. DET MESTA! Absolut inte allt.. Men mkt. Gillar dig, förstår inte hur du orkar bemöda dig med att svara alla de som missförstår/misstolkar dig... Jag hade inte brytt mig.. Jag tycker vad jag tycker och sedan får andra säga vad dom vill... Eller???

Många stora ord många stora tankar... Ska börja lägga ut ett och annat bloggtips här då och då och detta är det första...

OBS!!! Är du helt i mot feminism och jämställdhet ska du inte läsa denna, men om du funderar över dessa ämnen och genus och sådant, eller bara gillar att diskutera... LÄS DEN!!!!
Jag vill oxå kunna skriva på det sättet...

Killevippen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar