Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

onsdag 1 februari 2012

Egon Rommedahl

Åhhh så underbart...
Vilken föreläsning jag var på idag.
Etik.. Hmmm jag tänkte helt annorlunda när jag skulle dit
Men nu är jag Filosof/Humanist/Teoretiker
Jag blev helt fast...
Jag vet inte vad jag väntat mig egentligen
men inte detta.

Jag svävar i mina drömmar...
Vem är jag
är jag den jag trodde
Inte alls...

Är en helt annan i dag efter detta möte...

Föreläsaren frågade vad vi hade väntat oss när vi kom in inför detta möte
vad var vår första tanke

min första tanke var att jag... hmm trodde han var äldre...
Vilka förutfattade meningar man har...
namnet gjorde honom äldre
Ämnet gjorde honom äldre
jag tänkte... ÄLDRE

Men oj vad jag skrattat, tänkt efter och funderat i dag...

Satte mig på en stol när jag kom hem och funderade
det var helt tyst och helt plötsligt var jag en helt annan människa

NÄÄÄÄÄ:::
föll tillbaka ganska snabbt och nu är jag till baka...

Men visst fick dagens föreläsning mig att tänka till
en heldel fastnade i mitt inre
Jag förstår mig själv bättre
FAKTISKT!!
fniss
jag tog till mig så mycket i detta mötet..

Hoppas att ni andra som var där oxå gjorde det.

Jag väntade mig en föreläsning om ETIK
och fick det..
men inte alls på det sätt jag trott.

Så mycket bättre!!!

Säger bara det att om föreläsaren gör det med hjärtat tar vi till oss med hjärtat..


Vill du ha mera etik... gå in på Etikportalen

Killevippen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar