Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

onsdag 9 maj 2012

Hilma Wolitzer - Silverbröllop

Har nu läst denna bok av en för mig helt okänd författare, trodde faktiskt inte att jag skulle gilla den men det gjorde jag... Helt klart läsvärd även om den inte var en bok som fick mig totalt fast. Men jag ville ändå läsa ut den. Lättläst och stundtals riktigt "spännande".




Silverbröllop är berättelsen om Paulie som sköter frågespalten "Paulies kökshörna" i en veckotidning och Howard, musikern med "sängkammarögon". För nästan tjugofem år sedan gifte de sig i opassande hast. Nu när det snart är dags för silverbröllop har Paulie bestämt sig - hon ska lämna Howard. Att klösmärkena på hans hals inte kommer sig av tvättmedelsallergi och de sena kvällarna inte beror på hårt arbete står fullständigt klart för henne. Men hur ska hon våga bryta upp när Howard får hjärtinfarkt, ett oplanerat barnbarn plötsligt anmäler sin ankomst och tillvaron blir just så förvirrad och kaotisk som verkligheten brukar vara. Paulie och Howard för växelvis ordet i denna varma och humoristiska roman om kärlek, familjeliv och det svåra i att leva tillsammans i det som kallas äktenskap..

1 kommentar:

  1. Håller på o gå igenom alla mina bloggar jag följer o här har jag inte heller varit på en bra stund men nu är jag ju det =)
    Jag har bytt blogg om du inte redan sett de. Trevlig sommar

    SvaraRadera