Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

tisdag 2 oktober 2012

Syfestival på Åhaga 30/9-12



Tydligen blev jag väldigt överväldigad av alla färger och intryck... För vart är alla bilder?
Vi började med en fika och planera dagen som komma skulle.
Känna, klämma, och smeka var det vi skulle göra va???
Och det var det flera av oss som gjorde på denna underbara skapelse i silke.
Och detta var ju en riktigt bra bild... Eller??? Tyvärr ville min kamera inte ta fler bilder på denna plats.. Undra varför...
Efter detta och en del överläggningar utomhus körde Maria oss smidigt ner till centrala Borås. Inte lätt med en massa fniss och objudna gäster i baksätet. (Och nu syftar jag inte på er Lena, Catharina och Helena)
Lena tog täten och visade oss hur man ska bete sig i denna stora stad.
Det visade sig att det var marknad i stan. (Och det syns ju tydligt på denna bild??) Men det hindrade ju inte vissa av oss att prova kläder för alternativa ändamål.
Sedan efter vad som tycktes vara en evighets köande slog vi ner våra ändor på Jensens Bofhus. (Det ska vara ett snedstreck över o'et)Och det visade sig vara värt väntan. 
Så värt den att tallriken var tom innan jag fick för mig att fotografera den. Men gott var det, och fler besök utlovas om jag hittar dit igen.
På kvällen träffades jag och Sköna Helena för att prata igenom dagen (dricka lite vin) och kanske handarbeta lite. Med inspiration från en av utställarna på mässan knåpade jag i hop dessa vackra örhängen. Materialet hittar ni hos http://www.silverparla.se/

Lite garn blev det trots att jag inget skulle ha, men vem kan låta bli till de mässpriserna???? Allt inhandlat på Atalje Margaretha.
Senare på kvällen kom jag i gång med Emmas höst strumpor. Adams får nog bli vinter strumpor =)
Underbart garn, men oj oj oj så tunt, men det flyter på lite varje kväll ändå...
En helt underbar dag med underbara vänner helt enkelt... Ett år till nästa gång, hoppas att ni följer med då med.. Nu ska här stickas!

Killevippen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar