Besökare sedan 10 Maj 2010

susnet statistik Totalt.. Denna månad... Denna Vecka... I dag...

måndag 29 augusti 2011

Och i fredags åkte vi....

Nu har vi varit i väg på våran lilla resa.. I fredags hämtade Helena upp mig, Lena, Maria och Linda med husbilen åsså bar det i väg... 


Destinationen var Uddervalla och orsaken var att där finns den handarbetsaffär som vi brukar beställa från på nätet Grunnebogarn


Helena körde glatt på och vi hade det bra bak i bilen....

En fika paus på halva resan var behövlig. Sträcka lite på benen och få lite frisk luft....






Lite besviken blev jag för jag hade väntat mig något helt annat men massor av garn fanns det, så man gick runt där salig och bara njöt av att pilla och klämma. Jag bara älskar känslan av olika garn kvaliteter i händerna. Nu blev det inte så mycket handlat för min 
del. Ett par mönster fastnade jag för och för att få köpa mönster måste man köpa minst ett nystan garn så det blev ju så med. Jag har nu börjat på min jullöpare... Men det garnet hade jag hemma...




Efter detta besök eller rättare sagt redan innan hade Maria talat om att hon gärna besökte den scrappbooking mässan som av en slump höll till i Uddervalla denna helgen. Så det blev även ett besök där. Tur att man inte scrappar så mycket för det var en heldel fina saker man kunde införskaffa på denna mässa. 7 ark papper fick jag med mig hem i alla fall. Och dom kommer nog väl till pass då vi ska scrappa julkort lite senare i höst. När vi tittat och shoppat färdig började det kurra lite i magen, så det fick bli att uppsöka en liten restaurang. Den första vi stannade på föll inte alls mig i smaken (och inte passade den min plånbok heller) Men på nästa slog vi oss ner och tog en dagens. Och det är jag glad för. Underbart god var maten.
Sedan gick då resan hemåt. Jag kan ju säga så mycket som att det var inte riktigt samma muntra gäng som på vägen upp på fredagen...
Kvällen tillbringade jag hemma hos Lena, hon började på sin pläd som hon köpt garn till på grunnebo, och via FaceBook fick vi reda på att även Maria och Linda hade börjat på sina. Själv virkade jag färdigt mina tofflor jag virkade till Adam. Snart ska jag uppdatera min sida på Ravelry så ni får se de senaste alsterna. 


Killevippen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar